Selaus asiasanan mukaan kokoelmassa 516 Kasvatustieteet
Viitteet 1-4 / 4
-
Dramapedagogik som medel för att utveckla barns sociala kompetens : Lärares uppfattningar och erfarenheter inom småbarnspedagogik
(2021)Syftet med föreliggande studie är att undersöka lärares uppfattningar och erfarenheter av dramapedagogik som medel för att utveckla barns sociala kompetens. Följande forskningsfrågor har använts som grund för studien: 1. ... -
”Leken är det viktigaste vi har” : Lärares tankar om att stöda barn i behov av socialt stöd i småbarnspedagogiken
(2023)Sociala färdigheter är viktiga att utveckla eftersom de har en stor inverkan på barns välbefinnande, lärande och samspel med andra. Barn lär sig i en social miljö tillsammans med andra och det hör till småbarnspedagogikens ... -
Mobilspelet Magis i undervisningen : En fenomenologisk fallstudie om klasslärares upplevelser
(2023)Temat för avhandlingen är mobilspelet Magis – En berättelse om Runlunden. Spelet är utarbetat i samarbete mellan Mieli psykisk hälsa Österbotten och Institutionen för psykologi vid Jyväskylä universitet, och arbetsgruppen ... -
”Skolans uppgift är att både undervisa och fostra barn och att ge de bästa förutsättningarna till att må bra” : Klasslärares syn på och arbete med socioemotionella färdigheter i skolan
(2022)Temat för avhandlingen är klasslärares syn på elevers socioemotionella färdigheter och hur de arbetar med att utveckla dessa färdigheter hos sina elever. Socioemotionella färdigheter är viktiga att bemästra eftersom de ...