Selaus asiasanan mukaan kokoelmassa 516 Kasvatustieteet
Viitteet 1-4 / 4
-
Ett relationellt perspektiv på handledning : blivande handledares tankar om relationernas och det mellanmänskliga mötets betydelse vid handledning av studerande i småbarnspedagogik
(2021)Handledning av lärarstuderande i fältpraktik har visat sig ha betydelse för deras kompetensutveckling och professionsutövning. Forskning visar på stora skillnader mellan sådan handledning som de som inte deltagit i ... -
Handledning som stöd för inkludering av elever med en hörselnedsättning - en fallstudie
(2021)Avhandlingens syfte varatt få kunskap om hur den externa handledning som ges av handledare till lärare som har elever med en hörselnedsättning i sin klass genomförs och upplevs som stöd för inkluderingen. Utgående från ... -
Samtal för barnets bästa : En kvalitativ studie om hur speciallärare inom småbarnspedagogik upplever den handledande rollen
(2022)Syftet med denna studie är att undersöka hur speciallärare inom småbarnspedagogik upplever den handledande rollen. Utgående från syftet har följande två forskningsfrågor formulerats: 1. Hur upplever speciallärare möjligheter ... -
Specialpedagogisk handledning som stöd för inkludering av elever med en synnedsättning – en fallstudie
(2021)I och med inkludering har alla elever med synnedsättning rätten till allmän undervisning. Det här kan ställa höga krav på lärare, eftersom det oftast inte finns specialkunnande inom synnedsättning i skolor. Handledning ...