Haku
Viitteet 1-10 / 12
Marken in der Musikindustrie : Eine Frame-semantische Analyse der externen Kommunikation der Popmusik-Künstlerin Lady Gaga nach dem Modell der identitätsbasierten Markenführung
(Åbo Akademi, 2018)
Die kreative Industrie ist für die Marken- und Kommunikationsforschung bisher von geringer Bedeutung. Die negative Entwicklungsrichtung der Musikindustrie und das sinkende Interesse an dem Phänomen Popmusik erfordert ein ...
Influencer marketing in the cosmetics industry
(Åbo Akademi, 2018)
Hundra år av feministisk argumentation : En diakron analys av argumentationsmedelsbruket i tidskriften Astra 1919–2018
(Åbo Akademi, 2018)
Syftet för min avhandling är att undersöka användningen av argumentationsmedlen ethos, logos och pathos i feministiska debattartiklar under åren 1919–2018. Materialet består av tolv artiklar publicerade i den finlandssvenska ...
La représentation du président François Hollande dans les articles du Figaro et du Monde en mars 2014
(Åbo Akademi, 2018)
Det finns globala variationer i hur människor förstår sig själva, sina relationer till andra människor samt omvärlden. Som ett resultat av detta tenderar människor att organisera världen i olika klasser för att förstå den ...
Changing America : Combining Critical Discourse Analysis and Corpus Linguistics to Analyse Presidential Nomination Acceptance Speeches
(Åbo Akademi, 2018)
The aim of the study was to learn if there is any truth to the claims that Donald Trump has caused a new, harsher political discourse. This was done by analysing the presidential nomination acceptance speeches by Bill ...