Haku
Viitteet 1-5 / 5
Klasslärarstuderandes tankar och förhållningssätt till simundervisning
(2023)
Avhandlingens syfte är att kartlägga klasslärarstuderandes förhållningssätt och tankar kring simundervisning i årskurserna 3–6. Syftet är ytterligare att ta reda på vilka erfarenheter och verktyg klasslärarstuderande ...
“Nu är matematik roligare än någonsin” : En kvalitativ studie om klasslärarstuderandes väg från egna erfarenheter av skolmatematik till att undervisa matematik i framtiden
(2023)
Klasslärare ansvarar för en stor del av matematikundervisningen i grundskolan. Tidigare forskning visar att det bland klasslärarstuderande förekommer varierande erfarenheter av skolmatematik. Dessa erfarenheter påverkar ...
Klasslärarstuderande och naturvetenskaper : En intervjustudie om hur klasslärarstuderande ser på sina erfarenheter av och sin kommande undervisning i naturvetenskapliga ämnen.
(2021)
Abstrakt
Läraren har stor inverkan på elevernas inlärning och vidare påverkas lärarens undervisning av den egna uppfattningen av undervisningsämnet. Under lärarutbildningen går studerande kurser i alla undervisningsämnen ...
Klasslärarstuderande och naturvetenskaper : En studie av klasslärarstuderandes attityder till naturvetenskaper och deras uppfattning om integreringen av ämnen inom ämneshelheten omgivningslära
(2022)
Syftet med denna avhandling är att undersöka klasslärarstuderandes attityder till undervisning i naturvetenskaper.
Forskningsfrågorna är följande:
1. Vilka faktorer anser klasslärarstuderande har påverkat deras attityd ...
Klasslärarstuderandes matematiska misstag och generella matematikprestationer
(2023)
Jag upplever att intresset för och kunskaperna i matematik har sjunkit de
senaste åren och upplevelsen återfinns även hos andra. Beror försämrade
matematikkunskaper på läraren? Forskning visar att lärarens kunskaper ...