Haku
Viitteet 1-3 / 3
”Under den fria leken ska barnen själva få välja vad de vill göra” : Lärarnas uppfattningar av den fria leken i den småbarnspedagogiska verksamheten
(2022)
Magisteravhandlingen fördjupar sig i lärarnas uppfattningar av barns fria lek i småbarnspedagogiken samt på vilket sett lärarna anser att det ges utrymme för den fria leken i verksamheten. Leken är en inifrån styrd aktivitet ...
Pedagogiskt ledarskap bland lärare inom småbarnspedagogik : En kvalitativ studie om lärares uppfattningar om sitt eget pedagogiska ledarskap
(2022)
Syftet med denna avhandling är att undersöka det pedagogiska ledarskapet ur ett småbarnspedagogiskt lärarperspektiv. För att tjäna syftet har en forskningsfråga formulerats:
Vilka olika sätt att uppfatta det egna ...
Bilderboken som medel för hållbarhetspedagogik : Lärares syn på och användning av bilderböcker i hållbarhetspedagogik inom småbarnspedagogik och förskola
(2022)
Denna magisteravhandling fördjupar sig i hållbarhetspedagogik med bilderboken som medel. Hållbarhetspedagogiken är idag lagstadgad inom småbarnspedagogiken i Finland (Lag om småbarnspedagogik, 2018, 3§). Ett av flera sätt ...