Selaus asiasanan mukaan kokoelmassa 518 Media- ja viestintätieteet
Viitteet 1-20 / 30
-
A Framework for creating gamified on-the-job training
(Åbo Akademi, 2020)The main purpose of this thesis is to review how gamification could be integrated together with corresponding motivational theories in on-the-job training in order to increase employees’ motivation in the training process ... -
Abstract readability and online attention - an altmetric study of research articles with Finnish affiliations
(2022)Scholarly communication is developing due to social media, and research funders increasingly demand that researchers provide proof of the social impact of research. Therefore, researchers must produce articles that attract ... -
Analysis and Update of the Academic Standard in Teaching User Experience in Response to the Digitalization Requirements
(Åbo Akademi, 2019)The thesis addresses a gap in the literature, in which descriptions of the cases of updating university curricula in the fields of user experience (UX) and HCI are lacking, although user-centricity is a premise of ... -
Analytical support in esports : Creating a new dimension using eye-tracking analysis
(Åbo Akademi, 2020) -
Behörighets- och kompetenskrav för chefsposter vid allmänna bibliotek - en granskning av den nya bibliotekslagens påverkan på platsannonser 2017-2020
(2021)Målet med undersökningen var att granska hur den nya lagen om allmänna bibliotek (1492/2016) påverkade de behörighets- och kompetenskrav som ställdes i platsannonser i vilka man sökte chefer till allmänna bibliotek. Eftersom ... -
Biblioterapi : En översikt och dess tillämpning på bibliotek
(2024)Syftet med den här pro gradu-avhandlingen är att beskriva vad biblioterapi är, att ta reda på hurdan biblioterapeutisk verksamhet som redan finns, samt undersöka om någon typ av biblioterapeutisk verksamhet kunde ordnas i ... -
Classifying information and its implications to business practices : The role of humans and systems in the process
(Åbo Akademi, 2020)Over the past three decades, the volume as well as the diverse nature of information has increased exponentially. This is both an opportunity and a threat. The opportunity is that information enables us to make decisions ... -
Crisis communication and brand management
(Åbo Akademi, 2018)Kokoteksti on luettavissa vain Kirjatornissa ja Academill-kirjastossa. -
Digital Therapeutics Solution and Business Model Creation : Multiple-case study through VISOR Lens
(Åbo Akademi, 2019)The demographic changes in societies are pressurizing governments to offer high quality health care with reduced costs. Digital solutions and technologies can provide cost-effectiveness, increased accessibility, and ... -
E-Health information seeking behavior of older Finnish adults from the value-based care point of view
(2017)Health information seeking behavior is a widely discussed topic in the field of information studies. However, the current study is about observing and evaluating the efficiency of health information seeking behavior through ... -
”Ett stort problem som jag sett är att man kastar ut ett för brett nät men så fångas typ ingen” : En kvalitativ studie om hur journaliststuderande i Finland och Sverige uppfattar medielandskapets förändring samt mediernas roll och trovärdighet i samhället
(2021)Medielandskapet befinner sig i ett paradigmskifte och stora förändringar har ägt rum under de senaste decennierna. Journaliststuderande är de som kommer att vara med och forma framtidens mediemarknad. Därför är det av ... -
Evaluating User Experience (UX) of students using a Learning Management System Moodle in a Finnish university through a holistic UX model approach
(Åbo Akademi, 2020)Literature suggests that e-learning has growing importance for higher education. Learning Management System (LMS) is an integral part of the facilitation of the e-learning process. Hence, students’ User Experience (UX) of ... -
Gender differences in commenting of science blogs
(Åbo Akademi, 2017)Nowadays, the public receives a lot of scientific products from such open sources, some seek information and knowledge, others access for citation work or just being interested in up-to-date scientific news. This study ... -
Heutiges Frauenbild in der Werbung : Eine kulturkontrastive Analyse: Deutschland und Russland
(Åbo Akademi, 2019)Heutzutage in einer stark wettbewerbsorientierten Umgebung soll Werbung ihr Publikum immer besser ansprechen, um den Vertrieb eines Produktes zu gewährleisten. Daher vermittelt sie bestimmte Wert- und Normvorstellungen und ... -
Higher Things in Life : Artists' Information Seeking of the Aesthetic
(2023)Information needs of practicing artists have been widely neglected in information behaviour studies. Arts and literature, which are considered among the higher things in life in the aesthetic domain, is a context of ... -
En idrottares personliga varumärke : En kvalitativ studie om hur imagen ser ut och skapas för unga finska ishockeyspelare
(Åbo Akademi, 2018)Syftet med avhandlingen är att skapa en djupare förståelse av hur ett idrottarvarumärke är uppbyggt, vilka aspekter som är specifikt viktiga för unga finska ishockeyspelare och hur dessa aspekter av det personliga varumärket ...Kokoteksti on luettavissa vain Kirjatornissa ja Academill-kirjastossa. -
Information Literacy at the Workplace : Digital literacy skills required by employees at the workplace
(Åbo Akademi, 2018)Information literacy is a standardized concept to determine the ability of an individual to identify his information needs and have the abilities to locate, access, evaluate and use information efficiently. With the explosion ... -
Information literacy in the digital workplace : The employee’s perception and the importance of promoting information literacy in the digital era
(Åbo Akademi, 2018)The digitalization of information has contributed to the expansion of information availability, and technology is frequently used in the workplace to support the management of large amounts of information. However, employees ... -
Läsfrämjande verksamhet i skola och samarbete med bibliotek
(Åbo Akademi, 2019)I PISA-undersökningar påvisas en nedåtgående trend i läsförmåga. Det motiverar en studie av läsfrämjande verksamhet i grundskolan, vilken typ av samarbete som bedrivs mellan skola och bibliotek samt hur väl bibliotekens ...