Haku
Viitteet 1-3 / 3
Språk- och kunskapsutvecklande undervisning i grundskolan : Kollegialt utvecklingsarbete ur lärarperspektiv
(2023)
Språk- och kunskapsutvecklande arbete innebär att stöda elever med annat modersmål i undervisningen och att de elever ska utveckla kunskap inom kunskapsspråket. Språkinriktad undervisning ska vara inkluderande och ge samma ...
”Det känns inte lika nervöst då de bara är genom datorn” : En intervjustudie om gymnasiestuderandes upplevelser av eklasstandem
(2022)
Tandem som metod för språkinlärning har som syfte att skapa möten för elever med olika
modersmål. Tanken är att skapa möjligheter för interaktion mellan elever med olika språklig
bakgrund, med målet att de kan lära sig ...
Finskspråkiga gymnasieelevers erfarenheter av klasstandem som undervisningsmodell : En kvalitativ enkätstudie
(2023)
Språkundervisningen kan lätt bli monoton och då erbjuder klasstandem en möjlig metod att variera undervisningen. Tandem grundar sig på tanken att två personer med olika modersmål interagerar med varandra för att i ömsesidigt ...