Haku
Viitteet 1-4 / 4
Learning by Moving : Ämneslärarstuderandes användning, upplevelser och erfarenheter av att integrera fysisk aktivitet i undervisningen
(2021)
Syftet med vår avhandling är att analysera ämneslärarstuderandes användning, upplevelser och erfarenheter av Learning by Moving under akademiska lektioner. Med akademisk lektion menar vi undervisning i realämnen i högstadiet ...
Performativa agenter i processen att planera och genomföra dansintegrerad undervisning via digitala medel
(2021)
Tidigare forskning visar att det finns lite forskning inom området dans i skolan och att det finns en lucka som behöver fyllas inom forskningen. För att bidra med kunskap till fältet dans i skolan är syftet med denna ...
"Att få alla till målet" : Differentieringsmetoder och arbetssätt i slöjdundervisningen
(2021)
Avhandlingens syfte är att undersöka hur slöjdlärare jobbar i sin undervisning och att undersöka hur slöjdlärare differentierar sin undervisning. Utgående från forskningens huvudsyfte har följande tre forskningsfrågor ...
Att undervisa elever med diagnostiserad adhd i det gemensamma klassrummet
(2021)
Enligt grunderna för läroplanen för den grundläggande utbildningen ska undervisningen ordnas med hänsyn till alla elevers behov med de möjligheter som finns. Målet är att hitta lösningar som främjar alla elevers lärande ...