Haku
Viitteet 1-5 / 5
Sähköautoilun edistämisen ohjauskeinot (Ilmastopaneeli)
(Suomen ilmastopaneeli, 2018-08-13)
Kansallisen ilmasto- ja energiastrategian mukaan tieliikenteen hiilidioksidipäästöjen tulisi laskea puoleen vuoden 2005 tasosta vuoteen 2030 mennessä. Sähköautoilu tuottaa vähemmän päästöjä kuin polttomoottoriautoilla ...
Tieliikenteen 40 %:n hiilidioksidipäästöjen vähentäminen vuoteen 2030: Käyttövoimavaihtoehdot ja niiden kansantaloudelliset vaikutukset (VTT)
(VTT, 2015-06-16)
Työssä selvitettiin millä toimenpiteillä ja millä kustannuksilla Suomen tieliikenteessä voidaan saavuttaa 30 tai 40 %:n vähenemä tieliikenteen hiilidioksidipäästöissä (CO2) vuoteen 2030 mennessä vertailuvuoden ollessa 2005. ...
Energian tuotantoon ja energian käyttöön liittyvät yritystuet
(Yritystukien tutkimusjaosto, 2020-04-03)
Tässä raportissa käydään läpi suurimmat energian tuotantoon ja energian käyttöön liittyvät yritystuet Suomessa. Raportti etenee rakenteen osalta yleisestä yksityiskohtaisempaan. Ensin pohditaan lyhyesti yritystuen määritelmää, ...
Biopolttoaineiden kustannustehokkaat toteutuspolut vuoteen 2030Kostnadseffektivt genomförande av biobränslen fram till 2030Cost effective pathways of biofuels until 2030
(Valtioneuvoston kanslia, 2018-10-04)
Tämä työ esittää vaikutusarvion liikenteen biopolttoaineiden osuuden nostamisesta 30 %:iin Suomessa vuoteen 2030 mennessä. Tulokset osoittavat, että Suomessa saavutettaisiin liikenteessä 50 %:n päästövähenemä vuonna 2030, ...
Vuoden 2011 energiaverouudistuksen arviointiaUtvärdering av energiskattereformen 2011Evaluation of 2011 energy tax reform
(Valtioneuvoston kanslia, 2016-12-19)
Suomen energiaverotusta uudistettiin vuoden 2011 alusta. Energiahyödykkeiden verotus kiristyi ja lämmitys - ja liikennepolttoaineiden verotus pohjautui enemmän poltosta aiheutuviin hiilidioksidipäästöihin. Vuoden 2012 ...