Haku
Viitteet 1-4 / 4
Gröna val : konsumentens uppfattning om förpackningen och dess inverkan på val av ekologiska skönhetsprodukter
(2022)
Förpackningens och dess komponenter har en betydande roll inom köpprocessen. Produktförpackningen är det verktyg företaget kan använda för att visuellt framföra sitt budskap till konsumenten. Förpackningen har därmed en ...
Hur åldern påverkar attityder gentemot grön marknadsföring : En kvalitativ undersökning av skillnader i attityder och konsumentbeteenden mellan generation X och Z
(2022)
Hållbar utveckling är ett av nutidens mest aktuella ämnen. Konsumenter uppmanas att konsumera mera hållbara och miljövänliga produkter. Företag använder sig allt mera av så kallad grön marknadsföring för att kommunicera ...
Consumers’ view on the credibility of green marketing
(2021)
Sustainability is an issue gaining more and more relevance. This development and consumer awareness on sustainability issues has forced companies to adapt their marketing strategies. Green Marketing is a part of sustainability ...
Greenwashing inom internationell marknadsföring : En kvalitativ studie om finska konsumenters förhållande till grön marknadsföring och greenwashing
(2023)
Greenwashing har under de senaste åren blivit ett allvarligt problem som försvagar konsumenters möjligheter att konsumera hållbara produkter, och även ställer hinder för företag att marknadsföra gröna produkter. Mängden ...