Haku
Viitteet 1-8 / 8
How to identify the right collaboration partner? : A qualitative study of Finnish Instagram micro-influencers
(2023)
The study explores the decision-making process of Finnish micro-influencers when identifying collaboration partners for influencer marketing campaigns. It particularly emphasizes the role of personal branding, strategic ...
Gröna val : konsumentens uppfattning om förpackningen och dess inverkan på val av ekologiska skönhetsprodukter
(2022)
Förpackningens och dess komponenter har en betydande roll inom köpprocessen. Produktförpackningen är det verktyg företaget kan använda för att visuellt framföra sitt budskap till konsumenten. Förpackningen har därmed en ...
Hur åldern påverkar attityder gentemot grön marknadsföring : En kvalitativ undersökning av skillnader i attityder och konsumentbeteenden mellan generation X och Z
(2022)
Hållbar utveckling är ett av nutidens mest aktuella ämnen. Konsumenter uppmanas att konsumera mera hållbara och miljövänliga produkter. Företag använder sig allt mera av så kallad grön marknadsföring för att kommunicera ...
Kosmetikaindustrins hållbarhetsarbete – en kvalitativ innehållsanalys av tre finska företag
(2022)
Hållbarhet är en allt viktigare faktor för konsumenter. Kosmetikaindustrin måste följa med i konsumenttrenderna för att fortsatt vara konkurrenskraftiga. Företagsansvaret ökar i takt med den växande efterfrågan på hållbara ...
Marknadsutformning mot kolneutralitet inom dagligvaruhandeln i Finland : En kvalitativ innehållsanalys
(2022)
Klimatförändringen har börjat anses av allmänheten som en kris som ändrar miljöförhållandena utöver världen. Bland internationella organisationer, institutioner, kunder och investerare har hållbarhetsfrågor blivit allt ...
Consumers’ view on the credibility of green marketing
(2021)
Sustainability is an issue gaining more and more relevance. This development and consumer awareness on sustainability issues has forced companies to adapt their marketing strategies. Green Marketing is a part of sustainability ...
En hållbar framtid i finansbranschen : En kvalitativ studie om hållbarhet som marknadsföringsstrategi ur ett förtroende- och konkurrensperspektiv
(2021)
Klimatförändringarna har utan tvekan kommit att bli den viktigaste miljöutmaningen vi står inför då den riskerar människans fortsatta existens och det globala ekosystem vi idag är beroende av. Dagens kunder har därför ...
Greenwashing inom internationell marknadsföring : En kvalitativ studie om finska konsumenters förhållande till grön marknadsföring och greenwashing
(2023)
Greenwashing har under de senaste åren blivit ett allvarligt problem som försvagar konsumenters möjligheter att konsumera hållbara produkter, och även ställer hinder för företag att marknadsföra gröna produkter. Mängden ...