Selaus asiasanan mukaan kokoelmassa Maisteri- ja lisensiaattitutkielmat sekä diplomityöt
Viitteet 1-4 / 4
-
Företagsansvar och hållbarhet : En kritisk diskursanalys av H&M-gruppens hållbarhetsrapporter
(2023)Denna avhandling genomför en kritisk diskursanalys av H&M-gruppens hållbarhetsrapporter för att undersöka hur företaget har framställt hållbarhet från ett etiskt perspektiv. Genom att analysera relationerna mellan diskursiva ... -
Hållbarhet som konkurrensfördel i klädindustrin – En studie av konsumenternas uppfattningar
(2022)Under de senaste årtiondena har konsumenternas medvetenhet om hållbarhetsfrågor ökat avsevärt, vilket påverkar företag inom alla sektorer. Efterfrågan på miljövänliga och etiska produkter har ökat i takt med att konsumenterna ...Kokoteksti on luettavissa vain Kirjatornissa ja Academill-kirjastossa. -
Market-shaping and Sustainability Communication within the Clothing Industry : A Generation Y consumer perspective
(2021)Climate change is progressing at an ever-increasing alarming rate with continuous proof of the devastating effects it brings with it. The clothing industry is one of the largest polluters, making up more than all emissions ... -
Realitet eller grön illusion? : En visuell innehållsanalys av hur H&M-gruppen framställer hållbarhet
(2021)Modebranschen har omfattande negativa konsekvenser för miljön. Till följd av den livliga debatt och flera miljöskandaler som format branschen, försöker modebranschens aktörer i allt större utsträckning bevisa att de bär ...