Haku
Viitteet 1-6 / 6
En visuell studie om hur det finska modehuset Marimekko kommunicerar ekologisk hållbarhet på Instagram
(2022)
Detta är en avhandling om hållbarhetskommunikation på sociala medier, mer specifikt om modebranschens ekologiska hållbarhetskommunikation på Instagram.
Syftet med denna avhandling är att undersöka hur det finska modehuset ...
En kvalitativ studie om finska bankers användning av sociala medier för CSR-upplysningar
(2022)
Den socialt ansvarstagande banken är ett växande begrepp i samhället. Banker kan numera kommunicera om sitt samhällsansvar också på andra sätt än bara via sin hållbarhetsredovisning. Eftersom allt fler användare närvarar ...
Hur konstruerar influencers genus? : En kritisk diskursanalys om hur två finska toppidrottare konstruerar genus
(2022)
Denna avhandling handlar om hur influencers, i detta fall toppidrottare, konstruerar genus på Instagram.
Vi lever i ett samhälle som är mycket könat, där genus är något som är grundligt in-bäddat i allt det som vi ser ...
Exploring the Influence of Music in Social Media Advertising on Perceived Brand Personality : A Generation Z Perspective
(2022)
Previous research in the field of audio branding has focused largely on background music in an in-store context. However, music is also utilized extensively in other contexts, such as advertising. Music can be used to ...
Den digitala marknadsföringsprocessen med tonvikt på strategi : En kvalitativ studie inom finländska startup-företag
(2022)
Digitaliseringen har en inverkan på alla områden och skapar ständigt nya möjligheter för alla företag att hantera sin marknadsföring och sina kundrelationer. För startup-företag gäller det att ta i användning digitala ...
Den politiska eliten på Instagram : en netnografisk studie om partiordföranden och det professionella, privata och personliga på Instagram
(2022)
Detta är en avhandling om politiska ledare och visuell politisk kommunikation på Instagram.
Syfte med min pro gradu-avhandling är att förstå om politikers inlägg på Instagram kan kategoriseras som professionella, ...