Haku
Viitteet 1-4 / 4
En visuell studie om hur det finska modehuset Marimekko kommunicerar ekologisk hållbarhet på Instagram
(2022)
Detta är en avhandling om hållbarhetskommunikation på sociala medier, mer specifikt om modebranschens ekologiska hållbarhetskommunikation på Instagram.
Syftet med denna avhandling är att undersöka hur det finska modehuset ...
Hållbarhetskommunikationens påverkan på intentionen att köpa miljövänliga fisk- och skaldjursprodukter - En studie på den finska marknaden
(2022)
Ekologisk hållbarhet är ett begrepp som blir allt viktigare, delvis för att en ständigt växande mänsklig population bidrar negativt på klimatförändringen. Att den mänskliga populationen blir allt större bidrar även till ...
Strategisk hållbarhetskommunikation : En kvalitativ innehållsanalys av börsnoterade finansbolag i USA och Norden
(2022)
I en värld där information har blivit mer lättillgänglig och konsumenterna har blivit mera intresserade och pålästa inom olika fenomen, ställs det alltmer krav på företag och deras verksamheter. I en alltmer mode- och ...