Väylävirasto
Väyläviraston avoin julkaisuarkisto sisältää Väyläviraston toimialaan liittyviä tutkimuksia, selvityksiä ja raportteja. Tuoreimpien julkaisujen lisäksi kokonaisuuteen kuuluvat myös Väyläviraston edeltäjävirastojen (Liikennevirasto, Merenkulkuhallitus, Ratahallintokeskus ja Tiehallinto) julkaisut ja vuosikertomukset sekä valokuvakokoelma Saimaan kanavan rakentamisesta. Vanhimmat julkaisut ovat Suomen rautatiehallituksen kertomuksia sekä Luotsi- ja majakkalaitoksen julkaisemia kuvauksia Suomen rannikon loistoista ja tunnusmajakoista 1800-luvun loppupuolelta. Väyläviraston ja sitä edeltävien virastojen tuottamien julkaisujen sisällöt ovat vapaasti käytettävissä ja lainattavissa, kunhan julkaisun lähde mainitaan. Mikäli julkaisussa on kolmannen osapuolen omistamaa sisältöä, kuten valokuvia, kyseisen sisällön jatkokäyttöoikeutta ei voida myöntää.
Yhteisö sisältää kokoelmat
-
Kuvat [1061]
-
Liikenneviraston julkaisut [1241]
-
Tiehallinnon julkaisut [5494]
-
Väyläviraston julkaisut [489]
-
Vuosikertomukset [906]
Uusimmat viitteet
-
Tietotilinpäätös 2023
(Väylävirasto, 26.04.2024) -
Luettelo rautatieliikennepaikoista 1.1.2024
(Väylävirasto, 15.04.2024) -
Väyläverkon sosiaaliset vaikutukset : Esiselvitys
(Väylävirasto, 11.04.2024) -
Vesiväylien turvalaitteiden kaukovalvonnan kehittäminen
(Väylävirasto, 05.04.2024) -
Kuulamyllyarvon ja asfalttirouheen vaikutus asfalttipäällysteiden urautumisnopeuteen
(Väylävirasto, 04.04.2024) -
Tiestön korjausvelkaan liittyvät lähtötiedot eri päätöksentekotilanteissa
(Väylävirasto, 28.03.2024) -
Iisalmen uusi raakapuun kuormauspaikka
(Väylävirasto, 27.03.2024) -
Lielahti-Lakiala ratayhteyden YVA
(Väylävirasto, 22.03.2024) -
Laatuvaatimusten asettaminen, kun urakka sisältää suunnittelun ja rakentamisen
:27 (Tielaitos, 1999) -
Analyyttisessä mitoituksessa käytettävät asfalttipäällysteen jäykkyydet ja väsymismallit
:50 (Tielaitos, 1999) -
Ilmastonmuutoksen skenaariot väylänpidossa
(Väylävirasto, 22.03.2024)Suomessa vuotuinen keskilämpötila on viimeisten noin 150 vuoden aikana noussut reilut kaksi astetta, ja erityisen nopeaa lämpeneminen on ollut 1980-luvun jälkeen. Lämpenemisen odotetaan jatkuvan edelleen lähivuosikymmeninä ... -
Alusrakenteen E-moduulit ja deformaatiosuorat
:59 (Tielaitos, 1995) -
Kaiteiden asennustyön laatu vuosina 1997-99
:11 (Tielaitos, 2000) -
Tiekaiteiden kunnossapitokestävyys Pohjoismaissa
:17 (Tielaitos, 1993) -
Tiekaideonnettomuudet syksyllä 1992
:28 (Tielaitos, 1993) -
Tiekaidejohteiden iskukestävyys
:29 (Tielaitos, 1993) -
Tiehankkeiden sosioekonomisten vaikutusten arviointi
:3 (Tielaitos, 1996) -
Uuden päällysteen kitka
:18 (Tielaitos, 1994)