Selaus nimekkeen mukaan kokoelmassa 518 Media- ja viestintätieteet
Viitteet 35-48 / 48
-
Personliga presidenter : En tematisk innehållsanalys av Alexander Stubb och Pekka Haavistos personliga varumärken på Tiktok i presidentvalskampanjen 2024
(2024)Avhandlingens utgångspunkt var att undersöka hur presidentkandidater bygger sitt personliga varumärke på Tiktok. Tidigare forskning visar på att det personliga varumärket alltid varit avgörande för en politikers framgång ... -
Skillnader mellan manliga och kvinnliga politikers användning av emotionella budskap i sociala medier : En innehållsanalys av finländska riksdagsledamöters användning av Instagram under valkampanjer
(2021)Syftet med denna avhandling är att undersöka känslor på sociala medier i politiska sammanhang – ett område som ännu inte utforskats i så stor utsträckning. Forskningsfrågan för avhandlingen lyder på följande sätt: Finns ... -
Studerandes användning av och förhållning till e-böcker - ett resonemangsäktenskap mellan studerande vid Åbo Akademi och e-böcker
(2021)Syftet med denna avhandling är att öka kännedomen om huruvida grundexamensstuderande använder e-böcker och på vilket sätt. Därtill redovisas hurdana attityder studerandena har till dem, speciellt när det gäller studierelaterade ... -
Synvinklar på samarbete mellan bibliotek och skola : en fallstudie om S:t Karins huvudbibliotek och S:t Karins svenska skola
(Åbo Akademi, 2014)Denna pro gradu-avhandling studerar samarbetet mellan det svenskspråkiga lågstadiet S:t Karins svenska skola och S:t Karins stadsbibliotek. I detta fall är huvudvikten på de svenskspråkiga elevernas och lärarnas behov och ... -
THE IMPACT OF DIGITAL LITERACY ON DIGITAL TRANSFORMATION AT THE WORKPLACE : DIGITAL IMMIGRANTS AND DIGITAL NATIVES
(Åbo Akademi, 2019)Over the last decades, rapid diffusion of digitalization has influenced almost all industries, in which many of them have been struggling with digital transformation. The growing importance of digital transformation has ... -
The Impact of Digitalization on Creative Economy : How Digital Technologies Enable to Increase Creativity Value
(Åbo Akademi, 2019)It was over two decades ago when the Department of Culture, Media and Sport of British government disclosed the concept of creative industries. Since then, several countries have adopted directly or indirectly its idea in ... -
THE ROLE OF FINNISH PUBLIC LIBRARIES IN IMMIGRANTS’ INTEGRATION PROCESS IN FINLAND : IMPACTS AND EFFECTS OF LIBRARY USAGE
(Åbo Akademi, 2019)This study focuses on immigrant integration program and the role of the Finnish public library in the Finnish immigrant integration program. The Finnish immigrant integration program is administered by many organizations ... -
THE SMALL WORLD OF INFORMATION OF NEW FEMALE REFUGEES IN TURKU, FINLAND
(Åbo Akademi, 2018) -
The transition towards open access publishing in humanities : A case study of researchers’ publishing patterns, views on and experiences of OA publishing at a Finnish university
(Åbo Akademi, 2020)During the past decades, the forms of formal scholarly communication and publishing have undergone profound changes; from publishing in print format to digital format, and from publishing in closed access channels to ... -
The use of IT in life and health insurance product development
(Åbo Akademi, 2020)With the rapid development of big data, AI and other information technologies, enterprises have begun to focus on their own information construction, while customers' demands and requirements for related services are also ... -
THEATERS AND THE DIGITALIZATION OF THE ORGANIZATION : AN EXPLORATORY RESEARCH INTO THE ATTITUDE AND READINESS TO DIGITALIZATION IN THE FRAME OF CREATIVE WORK
(Åbo Akademi, 2019)Digital tools allow humans to interact with each other through technology, in ways that could have never been thought of. Hence, this new way of data production, collection, management and sharing has created a dependence ... -
Utility of social networks to professionals : a study on the motivations of employees for utilizing social networks within organizations
(Åbo Akademi, 2016)The study intends to examine the key motivations of the professional for utilizing social networks within organizations. The study was conducted with the help of 50 employees working in different business organizations ... -
Överföring av kunskap och expertis mellan generationer - fallstudie om kunskapsöverföringsprocessen på ett vetenskapligt bibliotek
(2024)Kunskap och information är något mycket viktigt för organisationer i vår samtid och korrekt hantering av dessa två komponenter är en förutsättning för att en organisation ska vara framgångsrik. I dagens samhälle är ...