Haku
Viitteet 1-6 / 6
Sociala medier som en del av slöjdundervisningen. : En studie om användningen av sociala medier i slöjdundervisningen.
(2022)
Sociala medierna har blivit en allt vanligare del av barn och ungas vardag. Varför inte utnyttja dessa i undervisningen. Slöjdundervisningen består långt av planering av olika produkter och arbetet kring hela slöjdprocessen. ...
Tålamod och motivation : En flermetodsstudie av elevers tålamod och motivation i slöjdundervisningen
(2022)
Tålamod är en viktig egenskap både i vardag, och i olika lärandesammanhang. I slöjdundervisningen är tålamodet speciellt viktigt för att kunna ta sig tiden att arbeta med, och kunna uthärda ett krävande slöjdarbete. En ...
Genusmedveten undervisning i glesbygdsskolor : En fenomenografisk studie
(2022)
Avhandlingens syfte är att undersöka genusmedvetenhet hos klasslärare i glesbygden. I studien undersöks hur klasslärare förstår begreppen genus och genusmedvetenhet samt i vilken utsträckning en genusmedveten undervisning ...
“Ungdomar som behöver lite mera för att få lika mycket som de andra” : Lärares beskrivningar av sitt arbete i flexibel grundläggande utbildning
(2022)
Flexibel grundläggande utbildning (FLEX) riktas till elever i årskurs 7–9 som har svag studiemotivation, låga studieprestationer och ligger i riskzonen för att bli utan studieplats på andra stadiet och riskerar utslagning ...
”Låt mig förklara” : En kvalitativ studie av hur nytt stoff introduceras
(2022)
Syftet med denna avhandling är att undersöka hur nytt stoff introduceras i olika ämnen. Ifall det finns en skillnad på vilka metoder som används inom olika ämnen och hur metoderna anpassas till elevernas förkunskap. Utgående ...