Haku
Viitteet 1-4 / 4
”Ursäkta, jag, mä en kuule kovin hyvin, tää vähän pätkii” : en fallstudie av två tandempars interaktion och hantering av tekniska problem i eklasstandem
(Åbo Akademi, 2018)
Syftet med avhandlingen är att granska hur två tandempar diskuterar och hanterar problem av teknisk karaktär i virtuell tandemundervisning, så kallad eklasstandem. Dels ligger fokus på att identifiera och belysa hurdana ...
Lärarens roll i eklasstandem : En kvalitativ videostudie av lärarens roll i eklasstandem
(Åbo Akademi, 2018)
Syftet med min avhandling är att beskriva lärarens roll i eklasstandem. Undersökningen är en fallstudie inom projektet Eklasstandem där två gymnasier samarbetar inom undervisning i det andra inhemska språket. Som ...
Fysisk och virtuell tandemundervisning : En innehållsanalys av tandemprincipernas förekomst i lärarhandledningstexter och elevinstruktioner i klasstandem och eklasstandem
(Åbo Akademi, 2019)
Tandem inom språkinlärning betyder att två personer med olika modersmål bildar ett tandempar och lär sig varandras språk i interaktion och ömsesidigt samarbete. I klasstandem tillämpas tandem i skolkontext som modell för ...