Haku
Viitteet 1-10 / 91
Att lära sig svenska i naturen : En fallstudie om svenskundervisning i naturskola med finskspråkiga sjätteklassare
(Åbo Akademi, 2019)
Utomhuspedagogik, dvs. att hålla undervisning utanför det traditionella klassrummet, är en pedagogisk metod som blir mer och mer allmän i skolvardagen. Det är dock ett brett begrepp som omfattar allt från att hålla lektioner ...
Men tänk om det regnar? : En studie om hur lärare i årskurserna 3-6 i Svenskfinland förhåller sig till utomhuspedagogik i slöjdundervisningen
(Åbo Akademi, 2019)
Syftet med studien är att undersöka hur lärare i årskurserna 3–6 i Svenskfinland förhåller sig till slöjdundervisning utomhus. Utgående från syftet har följande forskningsfrågor formulerats:
1. I vilken omfattning tillämpas ...
"Det bästa med jobbet är ju eleverna" : nyutexaminerade klasslärares upplevelser av relationen till elever
(Åbo Akademi, 2019)
Syftet med denna studie är att undersöka nyutexaminerade klasslärares upplevelser av relationen till elever. Som vetenskaplig grund för studien ligger den relationella pedagogiken. För att uppnå syftet har följande ...
Ekologin under unga simmares träningstillfällen
(Åbo Akademi, 2019)
"Jag har känt mig lite, så där, modigare": En kvalitativ interventionsstudie i positiv psykologi
(Åbo Akademi, 2019)
Positiv psykologi är ett vetenskapsområde inom vilket man undersöker välbefinnande. Studiet av välbefinnande på olika områden i samhället har ökat markant sedan positiv psykologi blev en etablerad disciplin inom tillämpad ...
Punktskriftens användning bland vuxna synskadade i Svenskfinland
(Åbo Akademi, 2019)