Selaus tekijän mukaan kokoelmassa 516 Kasvatustieteet
-
Att vara erkänd och delaktig : Vuxna studerande med migrationsbakgrund och deras uppfattningar om lärmiljö och studier på andra stadiets yrkesutbildning
Storbäck, Eva-Maria (Åbo Akademi, 2019) -
Delaktighetens betydelse inom en arbetskultur : En etnografisk studie om ledarskapets inverkan på kollektiva lärprocesser
Donner, Patricia (Åbo Akademi, 2019)Syftet med avhandlingen är att utforska ett ledarskap som främjar kollektivt lärande i en arbetskultur. Genom studien vill jag svara på följande två forskningsfrågor: 1. Hur skapar ledaren förutsättningar för kollektiva ... -
Investigating Intercultural Competence in Higher Education by Telecollaboration in Spanish Learning
Alagarda Durán, Paula (2021)The present study explores the intercultural competence in learning Spanish as a foreign language in Finnish higher education. It focuses on the telecollaboration between students from two European universities: Hanken ... -
Kollektivt lärande i sociala rörelser
Post, Camilla (Åbo Akademi, 2018)Avhandlingens syfte är att undersöka hur medlemmar i olika sociala rörelser uppfattar kollek- tivt lärande och hur detta lärande skapas i den sociala rörelse de är medlem av. Forskning kring kollektivt lärande i ... -
The Immigrant Training Path in Finnish Vocational Education Policy Reform : An autoethnography perspective
Akinola, Deborah Adeola (2024)This thesis evolved from a journal documenting my personal academic growth as an adult immigrant student, particularly within the Finnish education system; its primary purpose is to present a qualitative study experience ... -
Uttalade och utagerade värderingar i organisationers ledarskap i ljuset av Schwartz värdeteori : En etnografisk fallstudie av Snellmans Köttförädling Ab
Tapanainen-Lehto, Mia (2020)Syftet med denna avhandling är att undersöka relationen mellan uttalade och utagerade värderingar i organisationers ledarskap. Undersökningen strävar efter att besvara följande två forskningsfrågor: 1. Hurdana utagerade ...