Selaus asiasanan mukaan kokoelmassa 513 Oikeustiede
Viitteet 1-3 / 3
-
Digital marknadsföring riktad till minderåriga : Hur skyddas barn och unga mot olämplig marknadsföring i den digitala miljön?
(2022)Barn och unga tillbringar alltmer tid i den digitala miljön, där de ständigt blir utsatta för marknadsföring och marknadskommunikation i olika former. Problematiskt är att en stor del av dylikt kommersiellt innehåll inte ... -
En konkurrensrättslig studie av konglomeratförvärv på den digitala marknaden - en överblick av regleringen i EU och USA
(2022)Företagsförvärv kan medföra betydande möjligheter för företag. Genom företagsköp strävas exempelvis efter att skaffa nya resurser, effektivera verksamheten samt att skapa övriga synergier. Vissa företagsförvärv kan emellertid ... -
Problematiken kring marknadsföring av snabbkrediter : en de lege ferenda- analys
(2021)Markandsföringen av snabbkrediter tog fart i Finland 2005 och idag marknadsförs snabbkrediterna effektivt genom ett flertal olika kanaler. Det hävdas att marknadsföringen är aggressiv och påträngande samt bidrar till att ...