Selaus nimekkeen mukaan kokoelmassa 512 Liiketaloustiede
Viitteet 247-266 / 431
-
Machine Learning for Forecasting Future Reservations’ Ratings : Radisson Blu Seaside in Helsinki
(2023)In the current age of internet and big data, it is imperative for hotels to enhance their online reputation to remain competitive and profitable. This research presents a new perspective on how hotels can maintain and ... -
Machine Learning for Predicting the Prices of Dwellings in Small and Large Cities of Finland
(2023)Dwellings are one of the most expensive purchases individuals make in their lifetime. Additionally, dwellings can be considered as investment assets. Therefore, it is important to be able to precisely appraise the value ... -
Machine Learning in Inflation Prediction for the Finnish Economy
(2023)With growing inflation faced by countries around the world impacting the lives of citizens for each economy, there is a need for a model that can accurately predict inflation for better decision-making. Machine learning ... -
Makt i fängelser : Hur uttrycks makt via härskartekniker i amerikansk populärkultur
(Åbo Akademi, 2020) -
Management Control Systems as a Tool for Trust Building in a Context of Acquisitions
(2022)This thesis investigated if management control systems (MCs) can be used as a tool in the thrust-building process during an acquisition. The primary focus was to investigate culture, motivation, MCs and trust (the thematic ... -
Managing change using a socio-technical approach : staff perspectives on new library system implementation
(Åbo Akademi, 2020)Digitalization has placed new requirements for both the technical architecture and organizational capabilities of information services. This thesis examines library staff perceptions of the implementation of a new library ... -
Mapping the Internal Knowledge Sharing Practices to Support Knowledge Management : A Case Study
(Åbo Akademi, 2020)This thesis explores individuals’ knowledge-sharing practices in a real-life organization, and it is done as a commission for a Finnish environmental management company. The aim of the thesis is to provide a preliminary ... -
Market-shaping and Sustainability Communication within the Clothing Industry : A Generation Y consumer perspective
(2021)Climate change is progressing at an ever-increasing alarming rate with continuous proof of the devastating effects it brings with it. The clothing industry is one of the largest polluters, making up more than all emissions ... -
Marknadsutformning mot kolneutralitet inom dagligvaruhandeln i Finland : En kvalitativ innehållsanalys
(2022)Klimatförändringen har börjat anses av allmänheten som en kris som ändrar miljöförhållandena utöver världen. Bland internationella organisationer, institutioner, kunder och investerare har hållbarhetsfrågor blivit allt ... -
Matkonsumtion i kristid : En fallstudie om coronapandemins inverkan på unga vuxnas matvanor
(2021)Till följd av coronapandemins första våg våren 2020 och restriktionerna som togs i bruk för att förhindra spridningen av det nya coronaviruset förändrades en stor del av finländarnas vardag. Mer tid hemma resulterade i nya ... -
Medarbetarnas uppfattningar och betydelser kring skvallrets uttryck inom apotek
(2023)Under de senaste årtionden har skvaller som ett forskningsfenomen fått mera uppmärksamhet från ett kommunikationsperspektiv inom organisations- och ledarskapsforskning. Skvaller är en vanlig kommunikationsform, som är ... -
Mi casa es tu casa, pero las olas son mías ”Mitt hem är ditt, men vågorna är mina” : En etnografisk studie om hur surfarnas organisering konstrueras i Puerto Escondido, Mexiko
(2021)Surfare överallt tävlar om vågor. Denna tävling är oundviklig eftersom efterfrågan på vågor långt överskrider utbudet på den begränsade resursen, vilket har därför resulterat till konflikter på vågbryt där det surfas. I ... -
Miljöcertifieringens inverkan på företagens lönsamhet : En kvantitativ studie av ISO 14001:2015:s inverkan på EBIT, ROI och ROA i finska små och medelstora företag
(2021)Mängden uppmärksamhet på miljöfrågor har, speciellt i industrialiserade länder, ökat drastiskt under de senaste 20 åren. Intressenternas och investerarnas krav på information om miljö-ärenden har utvecklat behovet att ... -
Must-Win Battle projects as a tool for company strategy implementation – A case study of a Finnish multinational company
(2022)Strategies and their management in the business context are relatively frequently studied phenomena among academics, although their implementation in practice is considered somewhat complex. Strategy tools may be used in ... -
Mycket mer än bara second hand : En etnografisk studie om organisering av estetik och skapande av förtrollning i Maanantaimarket
(Åbo Akademi, 2020)Det ökade intresset för cirkulär ekonomi i kombination med önskan för bekväma lösningar har lett till att illaluktande och frånstötande lopptorg har till viss mån ersätts med lockande second hand-butiker. Denna avhandling ... -
Mätning och förbättring av produktionslogistikens effektivitet i en Industry 4.0-miljö
(2021)I denna avhandling behandlas den fjärde industriella revolutionen (Industry 4.0) och hur den kan komma att inverka på produktionslogistik inom produktionsföretag. Informationsflödet i ett företags produktionslogistik är i ... -
Nachhaltigkeit als Positionierungsstrategie in der Selbstdarstellung multinationaler Unternehmen : CSR und Nachhaltigkeit in der Branche der Verbrauchsgüter & Konsumgüter mithilfe Websites an Beispielen der Unternehmen „Unilever“ und „Procter & Gamble“ in Taiwan, Deutschland und USA
(Åbo Akademi, 2018)Kokoteksti on luettavissa vain Kirjatornissa ja Academill-kirjastossa. -
Navigating Organizational Change : A Case Study of Successful Change Communication
(2023)Effective communication is crucial in facilitating successful change initiatives because it creates preparedness, reduces uncertainty and generates commitment. Communication involves not only conveying the change message ... -
Non-numerical investor communication – Does the depth of non-numerical communication in the financial outlook of an equity story impact investment decision?
(2021)Today's investors not only want fact sheets; they want a deeper understanding of the company, its business model, and opportunities to create added value. (Laskin & Laskin, 2017) This is why most of the review produced by ... -
Nordiska börsbolags externa kommunikation under osäkra tider
(2021)Coronaviruspandemin har skapat stor osäkerhet på finansmarknaden. Inledningsvis flydde investerarna börsen för att satsa på mer säkra investeringsobjekt så som guld. Detta ledde förstås till att börskurserna sjönk drastiskt ...