Haku
Viitteet 1-10 / 21
Användares uppfattning om värde inom delningsekonomi : Varför används delningsekonomi?
(2023)
Sättet människor konsumerar förändras konstant. En av de nya trenderna är delningsekonomi, vars totala värde förutspås ligga på 335 miljarder USD år 2025 – en ökning på cirka 2000 % under en 10 års period (PwC, 2015; ...
Hållbarhetens inverkan på intentionen att köpa hundmat : En studie på den finska marknaden
(2021)
Hållbarhet är ett mycket brett koncept som lyfts allt mera fram. För att vi människor i framtiden skall ha samma miljöresurser som nu behövs hållbarhet tas mera i beaktande vid konsumtion. Konsumenter börjar bli mera ...
Bastubadandets gröna skift : En kvalitativ undersökning om konsumenternas syn på framtidens bastubadande
(2023)
Allt fler står idag inför valet att välja miljövänligare eller inte. Konsumenterna uppmanas att konsumera mer hållbara och miljövänliga produkter. Detta börjar också synas inom bastubadandet. Utsläppen orsakade av eldandet ...
Hållbarhetskommunikationens påverkan på intentionen att köpa miljövänliga fisk- och skaldjursprodukter - En studie på den finska marknaden
(2022)
Ekologisk hållbarhet är ett begrepp som blir allt viktigare, delvis för att en ständigt växande mänsklig population bidrar negativt på klimatförändringen. Att den mänskliga populationen blir allt större bidrar även till ...
Gröna val : konsumentens uppfattning om förpackningen och dess inverkan på val av ekologiska skönhetsprodukter
(2022)
Förpackningens och dess komponenter har en betydande roll inom köpprocessen. Produktförpackningen är det verktyg företaget kan använda för att visuellt framföra sitt budskap till konsumenten. Förpackningen har därmed en ...
Hur åldern påverkar attityder gentemot grön marknadsföring : En kvalitativ undersökning av skillnader i attityder och konsumentbeteenden mellan generation X och Z
(2022)
Hållbar utveckling är ett av nutidens mest aktuella ämnen. Konsumenter uppmanas att konsumera mera hållbara och miljövänliga produkter. Företag använder sig allt mera av så kallad grön marknadsföring för att kommunicera ...
Vad påverkar individens konsumtion av hållbara kläder? - En studie bland generation Y
(2021)
Det växande intresset för hållbart mode har gjort att varumärken behövde besvara efterfrågan. När konsumeter köper ett klädesplagg som är hållbart grundar sig valet för själva köpet i djupare värderingar. Därmed betyder ...
”Ursprungslandets roll som ett förstärkande element för varumärket Finlandia-Vodka?” : En fallstudie
(2023)
Dagligen jämför konsumenter produkter innan de tar köpbeslut, med undantag av vissa väldigt vardagliga uppköp. Till förfogande har de likväl närproducerade produkter, som även produkter av stora globala varumärken. Hur ...
Den digitala inträdesnivåkonsumenten inom lyxbranschen ⎯ digitaliseringens påverkan på motivet att konsumera
(2021)
Abstrakt: Lyxbranschen har tvingats gå med i webbutvecklingen och skapa en digital närvaro eftersom dagens lyxkonsumenter är digitala konsumenter från millenniegeneration och generation Z. Företag i lyxbranschens har ...
Konsumentbeteende och hållbarhet : Unga vuxnas attityder till konsumtionen av animaliska livsmedel och inverkan av ekologisk hållbarhet
(2021)
Flera unga vuxna finländare har under de senaste åren blivit allt mera måna om ekologisk hållbarhet och miljön. Då tidigare forskning tyder på att produktionen av animaliska livsmedel har en betydande inverkan på ...