Haku
Viitteet 1-10 / 24
En visuell studie om hur det finska modehuset Marimekko kommunicerar ekologisk hållbarhet på Instagram
(2022)
Detta är en avhandling om hållbarhetskommunikation på sociala medier, mer specifikt om modebranschens ekologiska hållbarhetskommunikation på Instagram.
Syftet med denna avhandling är att undersöka hur det finska modehuset ...
Småprat i organisationer : Vad händer med småpratet då man samarbetar virtuellt?
(2023)
I dagens läge implementerar många organisationer en hybridmodell. Användningen av digitala kommunikationsverktyg har också därmed också ökat drastiskt, det handlar om verktyg som används varje dag för att kunna utföra ...
Byggande av kundrelationer inom agil mjukvaruutveckling : En studie av tekniker och dimensioner för att främja kundsamarbete ur mjukvaruutvecklarnas perspektiv
(2023)
De agila metoderna har blivit alltmer populära inom mjukvaruutveckling under de senaste åren. Dessa flexibla arbetsmetoder är kända för sina iterativa processer och fokuset på kundsamarbete. Genom att använda sig av agila ...
Förtroende byggs upp i vardagen : Tre chefers erfarenheter om förtroendebyggande i en distansarbetssättning
(2023)
Distansarbete har blivit ett allt mera allmänt sätt att jobba och allt flera organisationer godkänner att arbetet sker utanför företagets lokaler eller till och med på annan ort eller i ett annat land. Ledarskapet och ...
Medarbetarnas uppfattningar och betydelser kring skvallrets uttryck inom apotek
(2023)
Under de senaste årtionden har skvaller som ett forskningsfenomen fått mera uppmärksamhet från ett kommunikationsperspektiv inom organisations- och ledarskapsforskning. Skvaller är en vanlig kommunikationsform, som är ...
Internationella team i en virtuell arbetsmiljö : Utmaningar och möjligheter
(2023)
Digitalisering har en längre tid varit en förändringsfaktor på internationell nivå. Som ett resultat har arbetssätten inom organisationer blivit mer och mer påverkade av digitala verktyg. Under årens lopp har framför allt ...
CSR communication during critical events : Qualitative research of H&M’s CSR communication during the Covid-19 pandemic
(2023)
During the Covid-19 pandemic, multiple companies decided not to pay for the ordered or made clothes. This led to garment workers not receiving their salaries. From a CSR perspective, this is going against human rights since ...
Worth a like? : A case study of Swedish-speaking customers' perceptions of the Southwest Finland Police Department's bilingual social media communications
(2023)
Social media are increasingly used by governmental organisations, including the police, as an additional means of external communication, policing and customer service. The Finnish police authorities’ communication has ...
Navigating Organizational Change : A Case Study of Successful Change Communication
(2023)
Effective communication is crucial in facilitating successful change initiatives because it creates preparedness, reduces uncertainty and generates commitment. Communication involves not only conveying the change message ...
Knowledge management in Finnish SMEs
(2023)
In the upcoming years, many employees will leave the working life and proceed to a well-earned retirement. Coevally, due to digitalization and internationalization, the amount of novel business initiatives has increased ...